
Mazda CX-90 2024
The CX-90 is built on a new Mazda large vehicle platform that will also spawn a new Mazda 6. The architecture is rear-wheel drive biased but all-wheel drive is standard on all variants. The mainstream powertrain features a turbocharged 3,3 L inline six hooked up to a 48 volt mild hybrid system that generates 340 total system horsepower and 369 ft.lb. of torque. Also offered is a PHEV variant combines the efforts of a normally-aspirated 2.5L four with a 17.8 kWh battery pack to crank out 323 horsepower and 369 lb.ft of torque. Mazda has not released a full-electric operation figure as of yet. Power reaches the wheels via an 8-speed automatic that Mazda notes has neither a torque converter nor a dual-clutch unit. An electric motor is placed between the engine and transmission and there is a clutch on either side of the electric motor. The clutch replaces the torque converter in the transmission.
An active safety suite, said to contain a forward collision warning, autonomous emergency braking, blind spot and rear cross traffic monitors and active cruise control, has been announced as standard equipment.
While the proportions of the CX-90 are chunkier than we are used to from Mazda, the new CUV is, from its sleek headlamps and chrome chin strap chrome accent up front, artfully curved flanks and visually-restrained rear end, very Mazda and very elegant. Mazda has played upon its rear-wheel drive architecture and the side profile of the CX-90 gently suggests its drive layout. Inside, the driver faces a TFT gauge package with three main faux dials that mimics the instrumentation that has graced all Mazdas for about the last decade. A free-standing infotainment screen sits atop the centre of the dash and above a climate control that employs toggles for temperature and push buttons for distribution. The centre console houses Mazda’s infotainment interface that features a rotary wheel surrounded by buttons to pick the function, whether it be radio or navigation, you seek. Driven in other Mazdas, the system is not appreciated by all users, some of whom can get lost in the various menus. The cabin uses shapes and different materials to deliver an upscale look. Fabric on the dashboard and door panels are attractive, with the door panels also enhanced by wood trim elements. Some two-tone colour combinations are available. Depending on whether the second row is a three seater bench of captain chairs, the CX-90 can seat six or seven.
New Vehicle, not rated. All power units are new
Dernière mise à jour : 27 juin 2023
Spécifications
-
Moteurs
2.5L-4 PHEV (323 HP), 3.3L-6 T H (340 HP) -
Boîte de vitesses
8A -
Train de roulement
Traction avant -
Carrosserie
VUS intermédiaires
Garanties
- Comprehensive
- 3/Unlimited
- Powertrain
- 5/Unlimited
Nouveautés
An all-new three-row crossover that will supplant the CX-9. Two powertrains, a turbo inline six with a mild hybrid system and a PHEV that combines with Mazda’s 2.5L four, are available. Deliveries should begin by the summer of 2023.
À partir de 45 900 $
Ce que les concessionnaires paient : 22 222 $
Vous désirez acheter un nouveau véhicule?
L’APA peut vous orienter dans votre recherche et vous conseiller sur la fiabilité, la sécurité, la disponiblité et pour les véhicules électriques, les rabais gouvernementaux.
Obtenez ce serviceModèles similaires à ce véhicule
Informations spécifiques -
-
Ontario
-
Québec
-
Alberta
-
Colombie-Britannique
- Ontario
- Québec
- Alberta
- Colombie-Britannique
Rapport - 26 septembre 2023 |
Prix coûtant
|
Prix affiché |
---|---|---|
Véhicule de base | ||
MHEV GS
|
0 $ | 45 900 $ |
MHEV GS-L
|
0 $ | 49 300 $ |
MHEV GS-L avec paquet amélioré
|
0 $ | 51 350 $ |
MHEV GT
|
0 $ | 55 350 $ |
MHEV GT-P
|
0 $ | 59 300 $ |
MHEV Signature
|
0 $ | 63 300 $ |
Hybride rechargeable GS
|
0 $ | 54 900 $ |
Hybride rechargeable GS-L
|
0 $ | 59 950 $ |
Hybride rechargeable GT
|
0 $ | 64 350 $ |
Options | ||
Intérieur en cuir premium en option
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 200 $ |
Peinture optionnelle 1
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 350 $ |
Peinture optionnelle 2
Disponible sur certains modèles. |
0 $ | 450 $ |
Transport et préparation
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 1 995 $ |
Taxe d'accise fédérale sur les climatiseurs
Obligatoire pour tout achat de véhicule. |
0 $ | 100 $ |
Autres coûts (Ontario) | ||
Frais d'intendance des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 24 $ |
Frais C.O.C.V.A.
Obligatoire pour tout achat de véhicule en Ontario. |
0 $ | 10 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 899 $ |
Frais d'acquisition de location
Requis par le fabricant. Applicable uniquement dans le cas d'une location. |
0 $ | 595 $ |
Frais de service APA (Ontario)
|
0 $ | N/A |
Autres coûts (Québec) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Montréal pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ | N/A |
Taxe de récupération des pneus
Obligatoire pour tout achat de véhicule au Québec. |
0 $ | 15 $ |
Frais d'administration
Le PDSF est le total estimé des frais d'administration typiques facturés par d'autres concessionnaires locaux. |
0 $ | 897 $ |
Autres coûts (Alberta) | ||
Profit suggéré.
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour plus de détails. |
0 $ | |
Autres coûts (Colombie-Britannique) | ||
Profit suggéré
Veuillez contacter le bureau de Toronto pour obtenir une référence à un courtier ou un concessionnaire. |
0 $ |
Abonnez-vous pour obtenir l’information
Devenez membreIncitatifs
Bénéfices additionnels pour les membres de l'APA en Ontario (par l'entremise des courtiers et concessionnaires APA participants)
Obtenir le rapport?
Êtes-vous sûr de vouloir obtenir ce rapport ? Vous serez redirigé vers la page de connexion.
Sélectionner un autre véhicule
- Acura
- Audi
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Dodge
- Ford
- Genesis
- GMC
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Jaguar
- Jeep
- KIA
- Land Rover
- Lexus
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Polestar
- Subaru
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo